Τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των ανδρών που ζητούν μια βελτίωση της εικόνας του προσώπου τους (Looksmaxxing) συνεχώς αυξάνεται.
Οι αλλαγές στο κοινωνικό και κυρίως στο εργασιακό περιβάλλον προβάλλουν την ανάγκη της εικόνας ενός ξεκούραστου, φιλικού, ήρεμου και αποφασιστικού προσώπου.
Ερευνητές χρησιμοποίησαν εικόνες ανδρών πριν και μετά από μικρές παρεμβάσεις στην περιοχή του jawline και των ζυγωματικών απέδειξαν πως οι συγκεκριμένες θέσεις μπορεί να οδηγήσουν έναν άντρα να εκλαμβάνεται από τους υπόλοιπους ως πιο “αποφασιστικός”, “σίγουρος”, “αξιόπιστος” και “γοητευτικός”.
Όπως ακριβώς συνέβη κάποια χρόνια πριν, όταν οι αισθητικές παρεμβάσεις σταμάτησαν να θεωρούνται ταμπού για τις γυναίκες και ένα ξεκούραστο και ήπια τονισμένο στα ζυγωματικά πρόσωπο με έμφαση στο ανάστροφο τρίγωνο θεωρείται πλέον το σύνηθες σε ανταγωνιστικούς εργασιακούς χώρους, που απασχολούνται γυναίκες 35 – 65 ετών, έτσι αναμένεται ότι και οι άντρες που είναι κοινωνικά και εργασιακά ενεργοί θα επιθυμούν όλο και συχνότερα μικροβελτιώσεις (fine tuning) των χαρακτηριστικών τους.
Ο δερματολόγος πρέπει να κατανοεί την διαφορετική ανατομία του αντρικού προσώπου και να αντιλαμβάνεται την ψυχολογία του άνδρα. Κάθε αλλαγή που γίνεται επηρεάζει σημαντικά την συνολική εικόνα του προσώπου και προσδίδει χαρακτηριστικά, όχι μόνο εξωτερικά αλλά έμμεσα επηρεάζει την εικόνα που σχηματίζει ο περίγυρος του ασθενούς για αυτόν. Πρέπει λοιπόν ο δερματολόγος που ασχολείται με την αισθητική – κοσμητική δερματολογία του άντρα να γνωρίζει τις ιδανικές αναλογίες του αντρικού προσώπου, όπως αυτές διαμορφώνονται στην σημερινή εποχή και μαζί με τον ασθενή να επιλέξουν τα σημεία βελτίωσης και το τελικό αποτέλεσμα που θα θέλουν να επιτύχουν.
Είναι η συχνότερη θέση παρέμβασης καθώς το “θεληματικό πηγούνι” και οι έντονες γωνίες της κάτω γνάθου θεωρούνται διαχρονικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον άντρα ως γοητευτικό, αποφασιστικό και σίγουρο. Η βελτίωση επιτυγχάνεται εύκολα σε αδύνατα πρόσωπα με τη χρήση υαλουρονικού οξέος. Όταν υπάρχει διπλοσάγωνο και περίσσεια λίπους στην περιοχή της κάτω γνάθου, καλό είναι να προηγηθεί λιποδιάλυση (μη επεμβατική) ή λιποαναρρόφηση (επεμβατική) ώστε πρώτα να αφαιρεθεί ο περίσσειος όγκος και έπειτα να τονιστούν τα οστά που επιθυμούμε.
Αποτελεί το δεύτερο σημαντικότερο σημείο του ανδρικού προσώπου. Λειτουργεί αισθητικά ως θέση στήριξης του προσώπου, και τονίζοντας το δημιουργούμε το επιθυμητό παραλληλόγραμμο σχήμα του προσώπου, ενώ συμβάλει στη συγκράτηση του δέρματος του κάτω μισού του προσώπου και στη μείωση των ρινοπαρειακών ρυτίδων. Δίνουμε όγκο στο πίσω τμήμα του ζυγωματικού, σε αντίθεση με τις γυναίκες στις οποίες τονίζεται το πρόσθιο τμήμα αυτού.
Φαίνεται ότι όταν προέχει το πίσω τμήμα το πρόσωπο γίνεται πιο “οξύ” με γωνίες που εκλαμβάνεται ως πιο αποφασιστικό και ήπια επιθετικό, ενώ όταν τονίζεται το πρόσθιο τμήμα, το πρόσωπο φαίνεται πιο στρογγυλό, φιλικό και “γλυκό”.
Έτσι άντρες που επιζητούν αρρενωπή και πιο σκληρή εικόνα χρειάζονται διαφορετικές παρεμβάσεις από αυτούς που επιθυμούν πιο προσεγγίσιμη και φιλική εικόνα (baby face vs bad boy look).
Τα χείλη είναι θέση που συνήθως αποφεύγεται στο αντρικό πρόσωπο.
Είναι θέση που απαιτεί προσοχή. Ήπιες, αβαθείς ρυτίδες προσδίδουν ψυχολογικά εικόνα “έμπειρου άντρα”, βαθιές όμως ρυτίδες δίνουν εικόνα κουρασμένου και “γερασμένου” προσώπου. Η βελτίωση είναι εύκολη με τη χρήση υαλουρονικού οξέος.
Τα λεγόμενα λακκάκια γύρω από το στόμα συνήθως αρέσουν και δεν τα διορθώνουμε εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις.
Εδώ κυριαρχούν οι ρυτίδες έκφρασης τόσο στο μεσόφρυο όσο και στο άνω τμήμα του μετώπου. Χρησιμοποιείται συνήθως βουτιλική τοξίνη (Botox, Dysport κα.) και ονομάζεται ευφυολογόντας Bro-tox. Χρειάζεται μια ισορροπία, επιθυμούμε μια μικρή χαλάρωση του μετώπου και απάλυνση των ρυτίδων ώστε ο άντρας να φαίνεται ξεκούραστος και όχι σκυθρωπός, αποφεύγουμε όμως το παγωμένο μέτωπο χωρίς έκφραση που εκλαμβάνεται ψυχολογικά ως εικόνα “ναρκισσιστική”.
Γωνίωση των φρυδιών δεν είναι επιθυμητή στους άντρες, σε αντίθεση με κάποιες γυναίκες καθώς εκλαμβάνεται ως ειρωνική και σαρκαστική.
Και εδώ οι παρεμβάσεις είναι προσεκτικές. Επιθυμούμε να “ανοίξει” το μάτι του άντρα, που δίνει εικόνα ειλικρίνειας και ευθύτητας, θέλουμε όμως να διατηρείται η ήπια ρυτίδωση κατά το χαμόγελο που δίνει εικόνα φιλική και χαρούμενη σε ένα κατά τα άλλα σκληρό πρόσωπο.
Σε πολλούς άνδρες το μήλο του Αδάμ δεν είναι ιδιαίτερα εμφανές. Όσο και αν πρόκειται για λεπτομέρεια, η αύξηση του όγκου της περιοχής δίνει εύκολα και γρήγορα ένα εμφανές χαρακτηριστικό που αλλάζει τη συνολική εικόνα του προσώπου και το καθιστά πολύ πιο αρρενωπό.
Αποτελεί το συχνότερο σημείο ενδιαφέροντος της αισθητικής δερματολογίας του άντρα μετά το πρόσωπο. Στόχος φυσικά είναι η σμίλευση των κοιλιακών ώστε αυτοί να γίνουν εμφανείς.
Στους περισσότερους άντρες οι κοιλιακοί μύες γίνονται εμφανείς όταν αυτοί πετύχουν ποσοστά λίπους κάτω του 10%, το οποίο όμως αφαιρεί όγκο από το πρόσωπο. Σε αθλητικούς άντρες με πολύ χαμηλά ποσοστά λίπους, ενισχύεται η εικόνα των κοιλιακών με ειδικό υαλουρονικό οξύ εύκολα και γρήγορα. Σε αυτούς τους άντρες συνήθως απαιτείται κάποια αύξηση του όγκου του προσώπου στα επιθυμητά σημεία.
Σε άντρες με μεγαλύτερα ποσοστά λίπους, απαιτείται πρώτα εστιασμένη μείωση του λίπους ανάμεσα και γύρω από τους κοιλιακούς (σμιλεύουμε ουσιαστικά το λίπος) επεμβατικά με λιποαναρρόφηση ή μη επεμβατικά με λιποδιάλυση, η οποία απαιτεί όμως πολύ περισσότερο χρόνο και αρκετές συνεδρίες. Στη συνέχεια αν είναι απαραίτητο ενισχύουμε την εικόνα των κοιλιακών με υαλουρονικό οξύ.
Οι παρεμβάσεις στο αντρικό πρόσωπο (όπως φυσικά και στο γυναικείο) δεν πρέπει να γίνονται a la carte, ίδιες δηλαδή σε όλα τα πρόσωπα. Προηγείται συζήτηση με τον ασθενή, κατανόηση του επαγγελματικού και προσωπικού του περιβάλλοντος, κατανόηση των επιθυμιών του άντρα και της ανατομίας του προσώπου του και τελικά σχεδιασμός των μικροβελτιώσεων χωρίς αυτές να είναι κραυγαλέες και οπωσδήποτε χωρίς να γίνονται αντιληπτές από τον κοινωνικό του περίγυρο.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται πρέπει να είναι βιοσυμβατά, ασφαλή και εγκεκριμένα, χρησιμοποιούμε μόνο απορροφήσιμα και βιοδιασπώμενα υλικά καθώς η ανατομία μας και εξωτερική εικόνα που θέλουμε να έχουμε συνεχώς αλλάζει, ανάλογα με το βάρος μας, την ηλικία μας και τις αλλαγές στην καθημερινότητά μας.